Szükségem van Landing Page-re? És mi is az a Landing Page?

Ha hirdetsz, vagy létrehoztál egy online marketing kampányt akkor igen, szükséged van rá. És ha nem is tudod pontosan miről is van szó, találkozni már biztosan találkoztál Landing oldallal.

 

A Landing Page marketinges és webfejlesztői körökben is gyakran előforduló fogalom, a kialakításával kapcsolatban viszont már megoszlanak a vélemények. Pedig ennek is megvannak a szabályai, illetve megvannak azok a lépések, amelyek segítségével egy jól teljesítő érkező oldalt hozhatsz létre. A lényeg, a tervezés és a marketing oldaláról is vannak szabályok, amelyeket érdemes betartani.

Egy weboldalt akkor nevezünk Landing Page-nek, érkező oldalnak vagy érkeztető oldalnak, ha arra egy külső hivatkozásról vagy linkről érkezik a látogató. Joggal mondhatod, hogy -Jó de ez lehet a webhely nyitó oldala is, viszont a Landing oldalaknak van még egy sajátossága. Mégpedig az, hogy az adott webhelytől elkülönülve, egy adott célt (konverziót) megvalósítva jelennek meg.

Mit is jelent ez? A feladatuk az, hogy a leggyakrabban egy hirdetésről ideérkező látogatót egy pontosan meghatározott cselekvéshez (konverzióhoz) vezessék el. Ez lehet egy termék bemutatása, amelynek a végén a vásárlás a cél, hogy iratkozzanak fel egy hírlevél listára, vagy adják meg az adataikat egy ajándék kedvezményért.

 

Nyitó oldal vs. Landing Page

 

A Landing Page két (három) típusa

Egy profin létrehozott Landing Page mindig egy pontosan meghatározott cél érdekében készül. Ez nagyon fontos. Egy, tiszta  és világos célja legyen az oldalnak. Ha megpróbálod ezt alárendelni annak, hogy többféle funkciónak is megfeleljen, -Egy kicsit eladok és gyűjtök pár feliratkozót is, na akkor nem fogja hozni az eredményeket. Mindig mindennek külön érkező oldalt készíts!

A leggyakoribb két típusnak a vásárlást és a lead generálást hozzák fel, én kiegészíteném ezt az átkattintással is.

  • Vásárlás – Ebben az esetben az eladni kívánt terméket vagy szolgáltatást mutatod be az oldalon, amelynek a végén ezt a látogató meg is vásárolhatja.
  • Lead generálás – Ilyenkor az a cél, hogy a látogató elérhetőségeit megszerezzük és érdeklődőt csináljunk belőle, amiből aztán a későbbiekben vásárló is lehet
  • Átkattintás – Ilyenkor nem a Landing oldalon van a végleges ajánlat, hanem itt csak a terméket, szolgáltatást mutatjuk be, a látogató pedig innen kattinthat tovább a konkrét termékhez.

 

Milyen legyen a Landing oldal?

Ez mindig attól függ, hogy mi az oldal célja, amire létrehoztad. Egy feliratkozáshoz nyilván nem kell ugyanolyan hosszú oldalt létrehozni, mint ha egy terméket mutatsz be és próbálsz meg értékesíteni.

Ebben a kérdésben egyébként szintén megoszlanak a vélemények, egyesek szerint nem kell hosszú szöveg, mivel úgysem olvassák el. Marketingesek viszont állítják, hogy a hosszabb, több információt nyújtó oldalak jobban teljesítenek. A lényeg az, hogy próbálj meg a látogató/vásárló fejével gondolkozni és minden lehetséges kérdésre megadni a választ. Tedd ezt úgy, hogy a látogató ne veszítse el az érdeklődését, míg el nem jut a bizonyos Call to Action gombig.

 

Vannak olyan elemek, amelyek mindenképpen szükségesek egy Landing oldalra.  Illetve vannak olyan kritériumok, amelyeknek meg fontos, hogy megfeleljenek a használt elemek. Nézzünk meg ebből párat.

 

1. Kell egy frappáns és figyelemfelkeltő cím

Fontos, hogy ezt jól szerkeszd meg, mivel ez az első dolog, ami a látogatót az oldalon fogadja. Foglalja össze az ajánlatodat, illetve legyen kellően figyelemfelkeltő, ébresszen kíváncsiságot a látogatóban, így az nagy valószínűséggel tovább fog olvasni.

 

2. Szerepeljen a logód

Ne felejtsd el a logódat, mivel ez is nagyon fontos eleme  a jó Landing oldalnak. Arra vigyázz azonban, hogy ez ne legyen túl tolakodó és ne uralja az egész oldal tetejét. Jelezze a látogatónak hogy hol jár, de ne ezen legyen a hangsúly.

 

3. Legyen egyértelmű a CTA

Ez a Landing Page legfontosabb eleme. A CTA a “Call to Action” kifejezés rövidítése, amit általában cselekvésre ösztönzésként szoktak fordítani. Ez nem más, mint egy jól megszövegezett, figyelemfelkeltő gomb, amire kattintva a látogató továbbmegy a következő lépésre.

Milyen legyen a CTA? Kellően nagy (feltűnő), kontrasztos (jól elkülönülő), és  a szövege egyértelműen utaljon arra mi is fog történni.

Fontos tényező az is, hogy a CTA gomb elhelyezése mindig attól függ, hogy a látogató megkapott-e minden információt a döntéshez. Sokan vitatkoznak ezen is, mivel kétségtelen, hogy az oldal legfontosabb része az a terület, amelyet a látogató hajtás (görgetés) nélkül lát. A gomb elhelyezése viszont mégsem függhet ettől, ennek mindig a megfelelő konverzió elérését kell szolgálnia, hiszen ha a gombot idő előtt elhelyezed, akkor a konverziók elvesztését kockáztathatod. A hosszabb értékesítési oldalakon a CTA gombok addig nem kerülnek elő, míg a látogató nem ismeri megfelelően az ajánlatot.

 

4. Legyen világos az ajánlatod

Figyelj arra, hogy senki nem vesz zsákbamacskát,  ezért az ajánlat szövegét mindig pontosan, világosan fogalmazd meg és úgy alakítsd ki, hogy az elsődleges célnak megfelelően tájékoztasson. Itt elsősorban nem a vállalkozásod vagy a terméked jellemzőit kell felsorolnod, hanem fejtsd ki a látogató lehetséges problémáját és kínálj erre egyből egy megoldást is. Lehetőleg használj képet vagy képeket is, mivel a vizuális üzenetet a látogató ötvenszer gyorsabban dolgozza fel, mint a szövegeset.

 

5. Navigációt lehetőleg ne

Mármint hogy ne használj a Landing Page-en navigációt. Egyébként ez a másik legtöbb vitára okot adó pont a témában. A marketinges szerint mivel ugye a konverzió a lényeg, nem szerencsés ha hagyod a látogatót elkóborolni az oldalról. Sokan azt mondják erre, -De van egy csomó más dolog is amire büszke vagyok és ezt is szeretném megmutatni. És ha ezt az utat követed, máris megbukott az első pont, miszerint egyetlen konverziós cél.

 

6. Használj kontrasztos színeket

Jó ha a Landing oldalad, bár különálló oldalként kezeled a webhelyedtől, de azért tükrözi a márkád színeit. Figyelj arra is, hogy a CTA gomb tényleg “kiugorjon” a képernyőről és legyen igazán figyelemfelkeltő. Ezt leginkább egy kontrasztos színválasztással tudod elérni. A színek kiválasztásánál fontos az a szempont is, hogy a Landing oldal minden eleme, a cím, az alcím, a képek, a kiemelések mind-mind egy irányba tereljék az oldal látogatóját.

 

7. Tesztelj

Jó technika, ha bizonyos időközönként megváltoztatod az oldal valamelyik elemét, egy képet, a színeket, vagy a CTA gombon levő szöveget és megnézed jobban teljesít- e az oldal ezután. Nem is gondolnád, de sokszor néhány apró változtatással is nagy konverzió növekedés érhető el.

 

Mivel ronthatod el a legkönnyebben?

Menüsort használsz

Erről már beszéltünk, nem szerencsés ha a látogatót hagyod elkószálni az ajánlattól, mivel ezzel nem csak konverziót veszítesz, de pénzt is dobsz ki, hiszen a látogató valószínűleg valamilyen fizetett hirdetésről érkezett a Landing oldaladra.

 

Túl sok lehetőséget kínálsz

A menü mellett a linkeket is távolítsd el az oldalról, (ha vannak ilyenek) hiszen ezek is eltéríthetik a látogatókat. A másik hiba, ha többféle dolgot is felajánlasz, tehát az oldalon többféle konverziót is szeretnél megvalósítani. Nem jó, ha lehetőség van feliratkozni, emellett ingyenes anyagot letölteni, esetleg vásárolni is. Egy oldal egy konverzió, ha több akciód is van ezeknek mindig készíts külön Landing oldalt.

 

Bonyolult űrlapokat használsz

Nagy valószínűséggel a Landing Page fontos része a feliratkozó form. Elkéred a látogató e-mail címét egy ingyenes anyagért cserébe, vagy a vásárláshoz, megrendeléshez kellenek az adatai. Figyelj arra, hogy minél bonyolultabb, hosszabb az űrlapod, annál inkább kockáztatod azt, hogy a látogató otthagyja az oldalt. Próbáld meg mindig a lehető legkevesebb adatot elkérni, tényleg csak azokat, amelyek feltétlenül szükségesek.

 

Nem köszönöd meg

Nemcsak maga a gesztus miatt fontos, hogy a feliratkozást, vagy a letöltésért cserébe megadott e-mail címet megköszönd, bár kétségkívül ez is növeli a bizalmat. A folyamatnak itt nem feltétlenül kell véget érnie, a marketingben ezt hívják upsell-nek. Az upsell azt jelenti, hogy valaki megrendel tőled valamit, amit aztán a köszönő oldalon megfejelsz egy másik, kedvezőbb ajánlattal. Ez így lehet, hogy túl nyomulósnak tűnhet, de egyes felmérések szerint a vevőid ebben a pillanatban a legfogékonyabbak a vásárlásra.

 

Például megrendel valamit, amit ekkor megfejelsz egy kiegészítő termékkel vagy szolgáltatással, amire ugyanúgy szüksége lehet. Ha erre mondjuk teszel egy kedvező csomagajánlatot, már nem is olyan biztos, hogy nem lesz kapható rá. Persze az, hogy ez mennyire hatékony, nagyban függ az upsell ajánlattól és a bizalomtól, amit kiépítettél a landing folyamat alatt.

 

Nem használod a keresőoptimalizálást

A Landing oldalnál ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb a megfelelő keresőoptimalizálás. Ha a látogató egy hirdetés útján talál az oldaladra és jut el a CTA-ig, akkor a vásárlás/kattintás lehetséges bekövetkezése 1-2 %. Míg ha valamilyen keresőből, egy organikus találatról jut el ugyanide, ez az arány máris 30% felett is lehet. Nagyon nem mindegy ugyanis, hogy passzívan böngészve, vagy aktívan keresve jut el ugyanoda a látogató.

 

Checklist a Landing page-hez

Ha végigmész ezen a listán és a kérdések nagy részére igennel tudsz válaszolni, akkor nagy valószínűséggel egy elég jól teljesítő oldalt sikerült létrehoznod. A lista Oli Gardner tollából származik, aki társalapítója és kreatív igazgatója az Unbounce-nak, amely webes kampányokkal és különféle oldalelemzésekkel foglalkozik.

  • A Landing oldal főcíme egyezik a hirdetésed üzenetével?
  • A Landing oldalad egyetlen célra fókuszál?
  • Bárki megérti a mondanivalót 5-10 másodperc alatt? (teszteld le!)
  • Egyértelmű, hogy milyen cégről van szó és hogy a céged mit csinál? (logó és szlogen)
  • Szerepel a főcím alatt olyan leírás, ami fokozza a főcím hatását?
  • Használsz pontokba szedett listát, mely bemutatja a terméked/szolgáltatásod előnyeit?
  • Az üzeneted eljut a célszemély(ek)hez 30mp alatt?
  • A főcímed választ ad arra a kérdésre: „Miről szól ez az oldal?“
  • Eltávolítottál minden az oldalról kifelé mutató linket (pl. navigáció)?
  • Megmutatja a Landing oldalad, hogy a terméked/szolgáltatásod mitől egyedi?
  • A szöveg elsősorban az előnyökre és nem a tulajdonságokra fókuszál?
  • Meg tudod állni, hogy szükségtelen információt kérj az űrlapon?
  • Közlöd a feliratkozóval, hogy mit kap, ha végigmegy a folyamaton? (kedvezmény, ajándék)
  • Megjelenítesz vásárlói referenciát és véleményeket, melyek a terméket/szolgáltatást dícsérik?
  • Több különböző kapcsolatba lépési lehetőséget kínálsz (telefon, email, élő chat)?
  • Világos, hogy mit kapnak a látogatók, ha klikkelnek a CTA (Call to action – cselekvésre buzdítás) gombodon?
  • Professzionális dizájnnal rendelkezik a Landing oldalad?
  • Megegyezik a Landing oldal grafikai stílusa a hirdetés stílusával?
  • Megegyezik a Landing oldal stílusa a web site-od, vagy a branded stílusával? (Akkor érdekes, ha a CTA után a látogató odakerül)
  • Szerepeltetsz adatvédelem és felhasználási feltételek linkeket?
  • Adsz bemutatót, mintát (pl. első fejezet, mint előnézet) az ajánlatodból, ha ez lehetséges?
  • Tettél ki tanúsítvány, garancia, biztonságtechnikai, partner logókat?
  • Kijelentéseid és állításaid ellenőrizhetők?
  • Megismétled az ajánlatod az űrlapon, hogy hangsúlyozd mi a célja az űrlap kitöltésének?
  • Használsz bármilyen vizuális trükköt, hogy felhívd a figyelmet a CTA gombodra? (pl. nyilak)
  • Elég nagy a CTA gombod, ahhoz hogy akár 2 méterről is látható legyen?
  • Használsz kontrasztot a CTA gombodnál, hogy elüssön az oldal többi elemétől?
  • Feltünő helyen van a CTA gombod, közel az oldal tetejéhez?
  • Tettél az adatvédelmi szabályzatodra mutató linket az űrlap email cím mezőjének közelébe?
  • Az űrlap email cím mezőjénél tudatod a látogatóval, hogy nem fog kapni reklámot, spamet és nem adod ki harmadik félnek a címét? (már ha tényleg nem)
  • Ha az ajánlatod időben korlátozott, egyértelmű a látogató számára, hogy sietnie kell?
  • Ha videót használsz, akkor ugye nem indítod el a lejátszást automatikusan?
  • A videód cselekvésre buzdítással (CTA) végződik?
  • A videód első 10-15 másodpercéből kiderül miről szól és felkelti a figyelmet, hogy végig is nézzék azt?
  • CTA gombból csak egyet használsz? (Ha hosszú az oldalad, akkor okés, ha ismétled)
  • Ugye nem használsz bezáráskor megjelenő popup ablakot?
  • Végzel A/B tesztelést az oldalakon?
  • Ha több lépésből áll a folyamatod, egyértelműen kommunikálod azt a látogatók számára? (30 másodperc, 3 lépés, stb.)
  • Külön Landing oldalt használsz minden promócióhoz, kampányhoz?
  • A Landing oldalad követi az egységesség alapelvét, amikor az oldal minden eleme egy dolog bemutatására fókuszál?
  • Követted Steve Krug utasítását? Távolítsd el a szöveg 50%-át, majd töröld ki a maradék felét, hogy elérd a maximális egyszerűséget és tisztaságot.
  • Ugye a CTA gombod felirata nem „Kattints ide“ vagy „Elküld“?
  • Az űrlapod egy kiemelt (pl. színes hátterű) dobozban helyezkedik el, és ezáltal kiemelkedik az oldalból, mint a legfontosabb elem?

 

Használj template-t

Ha végképp nem sikerül magadtól egy jó Landing oldalt tervezni vagy elkészíteni, még mindig használhatsz sablonokat vagy alkalmazásokat is ehhez. A Mailchimp-nek például a hírlevél szolgáltatás a mellett működik egy ilyen szolgáltatása is, ahol konkrétan Landing oldalakat készíthetsz. Ehhez többféle sablont kínálnak, közösségi média integrációval, statisztikákkal, ingyen, mindössze egy Mailchimp fiók szükséges hozzá. A szolgáltatás blogjában pedig rengeteg tippet illetve leírást találhatsz a témában.

 

 

 


A szerző: Gergely György

1998-ban kezdtem el komolyabban foglalkozni a számítástechnikával. Kezdetben hagyományos grafikát, reklám illetve dekoráció készítést, majd az informatika mellett webtervezést, animációt és programozást tanultam. 2004-től folyamatosan foglalkozom weboldalak tervezésével, programozásával, grafikai és arculattervezéssel, emellett digitális tananyag fejlesztésből diplomáztam. A web és a grafika ma már nem csak munka, hanem egyfajta szenvedély is lett. Emellett egyre többet foglalkozom új technológiák megismerésével, illetve multimédiás anyagok tervezésével és készítésével is.

 

Ha hasznosnak találtad ezt a bejegyzést, megköszönöm ha megosztod másokkal is!

 

2018-05-21

0 válasz erre "Szükségem van Landing Page-re? És mi is az a Landing Page?"

Minden vélemény számít!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Hogyan tanulhatsz?

Pár évig mi is a hagyományos, írásos-képes videós anyagokkal oktattunk, de szerettük volna ezt hatékonyabbá tenni.
Így a frissített tanfolyamaink minden leckéje élő szöveges magyar nyelvű  oktatóvideókból áll.

Minden jog fenntartva! © , D-kreatív webműhely.
top